Gönderen Konu: Peygamber Efendimizin ırkçılık ve milliyetçiliğe bakışı nasıldı?  (Okunma sayısı 1772 defa)

Çevrimdışı gullerhurmetine

  • Administrator
  • Kalfa
  • *
  • İleti: 5 104
  • Rep +18/-4
  • Cinsiyet: Bay
  • evli 6 kız sahibi . maksat ilahi rıza .
    • AşK DediĞiN Ya Allah'tan GeLmeLi...Ya Allah İçİn OLmaLı...Ya Da Allah'a ULaşTıRMaLı; YoKSa YerLe BiR OLmaLı...
Soru: Peygamber Efendimizin ırkçılık ve milliyetçiliğe bakışı nasıldı?

Cevap : İnsanların farklı ırk ve milletlere mensup olmaları Allah'ın bir takdiridir. Irklar ve milletler bir hakikattir. Peygamber Efendimiz, özellikle yaşadığı bölgenin temel vasfı olan kabile asabiyetini yani ırka ve millete bağlı üstünlük ve ayrımcılığı yok etmek için büyük uğraş vermiştir. Daima, aynı babanın yani Adem'in çocukları olduğumuzu vurgulamış; üstünlüğün sadece takvada olduğunu ifade etmiştir. Veda hutbesi bu manada en güzel bir örnek olarak tarihe geçmiştir. Bir millete ve ırka mensup olma tabiidir. Kişinin değeri sahip olduğu ırk ve milletle değil,  Allah'a karşı sorumluluğunu bilmesi ve amelleriyle insanlığa faydalı olmasıyla  ölçülür.
dipnot:şanlı urfa. gazi antep. kahraman maraş .  bu gurur bizlere boşuna verilmedi birkaç çapulcuna bu ünvalları lekeleyemicek.  kürtlük ayrı teröristlik  apayrı bişey.
lütfen daha fazla lekelemeyin bizleri ...
GÜLLERHURMETİNE

Çevrimdışı BentSahra

  • Yönetici
  • Üstad
  • *
  • İleti: 16 137
  • Rep +163/-2
  • Cinsiyet: Bayan
  • Estagfurullah El Aziym muhtacız sana


Allahım darlık verme kalbime mekân senin ..




İnsan arar,
Sadece arar,
Nasibini arar,
Nasibi kadar arar.
Ne bulursa lütfedildiği için bulur, Lütfedildiği kadar bulur.

prenses

  • Ziyaretçi
Soru: Peygamber Efendimizin ırkçılık ve milliyetçiliğe bakışı nasıldı?

Cevap : İnsanların farklı ırk ve milletlere mensup olmaları Allah'ın bir takdiridir. Irklar ve milletler bir hakikattir. Peygamber Efendimiz, özellikle yaşadığı bölgenin temel vasfı olan kabile asabiyetini yani ırka ve millete bağlı üstünlük ve ayrımcılığı yok etmek için büyük uğraş vermiştir. Daima, aynı babanın yani Adem'in çocukları olduğumuzu vurgulamış; üstünlüğün sadece takvada olduğunu ifade etmiştir. Veda hutbesi bu manada en güzel bir örnek olarak tarihe geçmiştir. Bir millete ve ırka mensup olma tabiidir. Kişinin değeri sahip olduğu ırk ve milletle değil,  Allah'a karşı sorumluluğunu bilmesi ve amelleriyle insanlığa faydalı olmasıyla  ölçülür.
dipnot:şanlı urfa. gazi antep. kahraman maraş .  bu gurur bizlere boşuna verilmedi birkaç çapulcuna bu ünvalları lekeleyemicek.  kürtlük ayrı teröristlik  apayrı bişey.
lütfen daha fazla lekelemeyin bizleri ...
GÜLLERHURMETİNE


Hiç kimseye dünyaya gelirken,
hangi coğrafyada doğmak istediği fikri sorulmuyor,
anne yada babasını seçme hakkıda verilmiyor,
lütfen insanlara  ırkına,milliyetine,rengine,
cinsiyetine  göre değilde,sadece insan olduğu için bakalım,ona göre muamele edelim.....

 tesekkürler

Çevrimdışı mrkydr

  • Administrator
  • Üstad
  • *
  • İleti: 12 912
  • Rep +35/-3
Soru: Peygamber Efendimizin ırkçılık ve milliyetçiliğe bakışı nasıldı?

Cevap : İnsanların farklı ırk ve milletlere mensup olmaları Allah'ın bir takdiridir. Irklar ve milletler bir hakikattir. Peygamber Efendimiz, özellikle yaşadığı bölgenin temel vasfı olan kabile asabiyetini yani ırka ve millete bağlı üstünlük ve ayrımcılığı yok etmek için büyük uğraş vermiştir. Daima, aynı babanın yani Adem'in çocukları olduğumuzu vurgulamış; üstünlüğün sadece takvada olduğunu ifade etmiştir. Veda hutbesi bu manada en güzel bir örnek olarak tarihe geçmiştir. Bir millete ve ırka mensup olma tabiidir. Kişinin değeri sahip olduğu ırk ve milletle değil,  Allah'a karşı sorumluluğunu bilmesi ve amelleriyle insanlığa faydalı olmasıyla  ölçülür.
dipnot:şanlı urfa. gazi antep. kahraman maraş .  bu gurur bizlere boşuna verilmedi birkaç çapulcuna bu ünvalları lekeleyemicek.  kürtlük ayrı teröristlik  apayrı bişey.
lütfen daha fazla lekelemeyin bizleri ...
GÜLLERHURMETİNE


Sevgili güllerhürmetine  tesekkürler a.r.o  Ellerinize sağlık...Bir hadis ilave etmemde sorun yoktur umarım;

"Allah indinde en şerefliniz takvâca en ileri olanınızdır. Arabın Arap olmayan (acem) üzerine bir üstünlüğü yoktur. Arap olmayanın da Arap üzerine bir üstünlüğü yoktur. Siyah derili olanın beyaz derili üzerine bir üstünlüğü yoktur, beyazın da siyah derili üzerine bir üstünlüğü yoktur. Üstünlük sadece takvâ iledir." (Cem'u'l-Fevâid, 1/510, hadis no: 3632)