Gönderen Konu: PEYGAMBERE YOL GÖSTEREN KADIN  (Okunma sayısı 3546 defa)

berruhürrem

  • Ziyaretçi
PEYGAMBERE YOL GÖSTEREN KADIN
« : 17 Ekim 2010, 22:38:19 »
PEYGAMBERE YOL GÖSTEREN KADIN: ÜMMÜ SELEME

         Hind b.Ebi Ümeyye olarakta bilinir.
İslam’a girişi ilk eşiyle birlikte oldu.
Habeşistan’a (Etiyopya’ya) hicret eden muhacirlerdendi.
Kocası Ebu Seleme ile Medine’ye hicretleri sırasında Ümmi Seleme’nin akrabaları onu eşinden ayırarak Mekke de tuttular.
Bir sene kadar eşinden ayrı Mekke de yaşamak zorunda kaldı.
Bu zaman zarfında çektiği sıkıntıları daha sonra şöyle ifadelendirecektir.
 “ Allah için İslam da hiçbir aile görmedim ki Ebu Seleme’nin çektiği sıkıntıları çekmiş olmasın. Osman b.Talha’dan da daha iyiliksever bir adam görmemişimdir.”
  Bu şekilde bir ifade de bulunmasının sebebi Mekke de kaldığı bir sene içinde ve sonunda Medine’ye hicrette yaşadığı şeylerdi.
Ümmi Seleme’nin  bu bir sene zarfında gözünden yaş eksik olmaz.
Bu duruma şahit olan Ümmi Seleme’nin ailesine amcaoğlu baskı yapar.Aile bu baskı karşısında Ümmi Seleme’yi serbest bırakır.
Ümmi Seleme ilk fırsatta Medine’ye eşinin yanına gitmek için çaba harcar.
Yanına aldığı oğluyla yollara düşer.
Medine yolunda Tem’im mevkiinde onları Osman b.Talha görür.
Yalnız bir kadın ve çocuğun yollarda olmasına gönlü razı olmaz
Onları Kuba’ya kadar götürür.
Yolculuk esnasında Osman b.Talha’ın hal ve tavırlarını Ümmi Seleme daha sonra şöyle anlatacaktır..
 “Önce devemizi çökertir. Bizim inmemiz için kolaylık sağlar.Daha sonra ise bizden uzaklaşarak hem bizi koruyacak hem de bizim rahat edeceğimiz bir menzilde bizi takip ederdi.”
 Bu şekilde Kuba’ya kadar yolculuk sürer.
İslam ahlakının ahlakına sahip insanlar hem iyiliklerini hem de şeraitlerinin ahkamlarını pratik hayatlarına aktararak yaşamayı bildikleri için SAHABE oldular.
 Kuba’ya  yaklaşınca “eşin bu köyde mi?” diye sorar.
             “Evet” cevabını alınca da
 “Haydi, Allah’ın bereketi ve rahmeti ile girin oraya” diyerek uzaklaşır.
          Anne ve oğulda Ebu Seleme’ye sağlıkla ve güvenle kavuşur
       Bir Müslüman kadın ıssız yollarda bırakılmamış.
İslam ahlak ve edebinin verdiği ölçüyle ailesine kavuşturulmuştur.
              İşte sahabe Osman b.Talha
Ümmi Seleme bu olay sebebiyle Osman b.Talha’yı hayatı boyunca hayırla yâd etmiştir.
       Ebu Seleme Uhud savaşında şehit oluncaya kadar eşi Ümmi Seleme ile Kuba’da yaşar
          Şahadetten sonra Ümmi Seleme iki çocuğu ile dul kalır.
      Hz. Muhammed Ümmi Seleme’ye evlilik teklif eder.
         Ümmi Seleme ona 3 mazeret sunar
                         *Kıskancım
                         *Çocuklarım size yük olur
                          *Yaşlıyım
Hz. Muhammed’in cevabı
  “Ben senden yaşlıyım. Çocukların geçimi Allah ve Resulüne ait.Kıskançlığınız içinde Allah’a dua edeceğim”
   Bu cevap Ümmi Selemeyi ikna eder.
                            Ve nikâh kıyılır. Yıl Hicri 4
                Artık Ümmi Seleme Peygamber eşidir.
         Ümmi Seleme’nin çeyizinde ise şunlar vardır.
                      2 adet el değirmeni
                       1 adet su testisi
                       1 adet çanak
                       1adet yastık
                       1adet yatak
İslam da çeyiz tartışmasına cevap İslam da çeyiz vardır.
Çeyizin içeriğin keyfiyetini ne belirleyecek tabiî ki peygamber kızları ve eşleri
           Esas çeyizin olup olmaması değil neyin olması ya da olmaması
İhtiyaç sınırlarındaki abartılarımız bizim ahiret hesabımızın da kolaylığını yada zorluğunu belirleyecek gözüküyor.
 Ümmi Selemenin kızı Zeynep süt emme döneminde olduğu için zifafa girme gecikir.
Çünkü Resulllah her geldiğinde Ümmi Seleme’yi Zeynep’i emzirirken bulur.     
                    Daha sonra Zeynep itiraf edecektir.
 Hz.Muhammed’ten utandığı için her girişinde Zeynep’i emzirdiğini Ümmi Seleme utangaç bir kadın olduğu için bu yönteme başvurduğunu söyleyecektir.               
                                          Evliliğin ileriki yıllarda
                                              Ümmi Seleme zeki ve utangaç bir kadın                   
              Bu olay 3 kere tekrar edince Yasir olayı fark eder.
                              Ve bebek için bir sütanne bulur.
                                           Bebek sütanneye teslim edilir.
                                                   Sahabeler sorun çözen adamlardır.
                           Sahabe Ammar Yasir Hz. Muhammed’in talebesi 
    Hayatlarının her döneminde zekiliği ile sorunları çözüme kavuşturan sahabeler.
Sorun çıkaran insanlar değil sorun çözen insanlar olarak Asrı saadete imza atan yetişkin bireyler
   Kadın ya da erkek hepsi problemsiz yaşam için alternatifleri olan insanlar.
  Hz.Ömer bir gün kızı Hafsa başta olmak üzere Hz.Aişe, Hz.Zeynep ve diğer hanımlarını Hz.Muhammed2i üzmemeleri konusunda paylama’ya kalkar. (Hz.Muhammed’in eşlerinden uzak kaldığı 29 gün olayı )
VE Ümmi Seleme “bak hele, hayret doğrusu sana ne oluyor ki Resullulah’la hanımları arasına giriyorsun”
          Ve Ömer bir anda geri çekilir.
              Kadın haklıdır.
           Onlar talep etmeden hakem olamaya neden kalkarsın.
                  Ömer karışamaz aile meselesine hukuk bunu gerektirir.
 Hz.Ümmi Seleme’nin zeki hal ve tavırları Hudeybi’ye antlaşması sırasında da karşımıza çıkar.
  Hudeybiye antlaşması görünüşte Müslümanların aleyhine sonuçlanmıştır.
   Bu durum Müslümanların Hz.Muhammed’e karşı tavır alacak kadar sıkıntı oluşturmuştu sahabe arasında
 Hatta Hz.Ömer her zaman ki Ömer tavrıyla Hz.Muhammed’e neden diye sormuştu.
                  “Neden bu kadar kötü şartları kabul ettik.”
         Diğer sahabeler ise sessiz bir protesto yürütüyorlardı.
Antlaşma gereği hac ya da umre için bu sene Mekke’ye girilmeyecekti. Hz.Muhammed yanında getirdikleri kurbanları kesilmesi ve traş olup ihramdan çıkılması gerektiğini sahabelere duyurduğunda sahabeler  “duymazdan gelir” bir tavır sergilediler.
Ümmi seleme’ye “şu halkı görmüyor musun emrediyorum da icabet etmiyorlar”   şeklinde bir ifade ile Ümmi Seleme ile istişare edince Ümmi Seleme
“Ya Muhammed emrini infaz mı etmek istiyorsun.O halde çık  dışarı sonrada kurbanlık develerini kesinceye ve berberini çağırıp o seni traş edinceye kadar ashabına hiçbir şey söyleme” dedi.
         Bu tavsiye  Hz.Muhammed tarafından uygulanır.
                     Tavsiyeyi veren bir kadın demez.
                                     Saçı uzun aklı kısa hiç demez.
Bu ümmetin peygamberi sözü söyleyenin cinsiyetine değil;sözün doğru yada uygulana bilirliğine bakar.
           Ya biz bu ümmetin fertleri biz nelere bakıyoruz.
                              Ve tavsiye işe yarar.
                 Tüm ashap peygambere uyma yarışına girer.
Bir yandan develer kurban edilir.Bir yandan traşlar olunur.Ve ihramdan çıkılır.
Mekke çevresi “Allahu ekber” nidalarıyla inler.
Daha Hudeybi’ye antlaşmasının üzerinden kaç gün geçmiştir ki ; Mekkelilerin yüreklerini korku kaplar .
             İnsanlar neden Allah’u ekber nidasından korkar ki.
 Teslim olanlardan olamayınca Allahu ekber nidası yüreklere korku salıyor. Hudeybiye’nin hezimet olduğu görüntüsü Ebu Selemenin zeki ve basiretli tavsiyesi ve “Allahu ekber” nidası arasında kaybolur .
         Sahabenin kalbindeki puslu hava dağılır.Güneş açar yüreklerde
Ümmi Seleme’nin pratik zekası, basireti hepimize örnektir.
   As olan zekayı basiretle birleştirip eşlere YAR olabilmektir.
Şimdiki eşler Hz.Muhammed’ten çok uzakta olsalar dahi zekâmızı ve basiretimizi onların İslam sevdalarını canlı tutma yolunda kullanan kadınlar olmak bizim cennet ekstramız olacaktır.
         Vahiy genelde Hz.Aişe’nin odasında iken gelir.
  Lakin bir defasında Tebuk seferi sonrasında Hz.Muhammed Ümmi Seleme’nin odasında iken vahiy gelir.
Sahabe Kab’ın affedilmesi ile ilgili ayetler vahiy edilmiştir.
        Ve Kab’a affedilme müjdesini Ümmi Seleme vermek ister.
                       Mescid’te olan Kab’a müjdeli haberi verir.
        Hayatın içinde yaşayan kadınlar örneğini bir daha görüyoruz.

gedai

  • Ziyaretçi
Ynt: PEYGAMBERE YOL GÖSTEREN KADIN
« Yanıtla #1 : 14 Kasım 2011, 01:44:05 »
PEYGAMBERE YOL GÖSTEREN KADIN: ÜMMÜ SELEME

         Hind b.Ebi Ümeyye olarakta bilinir.
İslam’a girişi ilk eşiyle birlikte oldu.
Habeşistan’a (Etiyopya’ya) hicret eden muhacirlerdendi.
Kocası Ebu Seleme ile Medine’ye hicretleri sırasında Ümmi Seleme’nin akrabaları onu eşinden ayırarak Mekke de tuttular.
Bir sene kadar eşinden ayrı Mekke de yaşamak zorunda kaldı.
Bu zaman zarfında çektiği sıkıntıları daha sonra şöyle ifadelendirecektir.
 “ Allah için İslam da hiçbir aile görmedim ki Ebu Seleme’nin çektiği sıkıntıları çekmiş olmasın. Osman b.Talha’dan da daha iyiliksever bir adam görmemişimdir.”
  Bu şekilde bir ifade de bulunmasının sebebi Mekke de kaldığı bir sene içinde ve sonunda Medine’ye hicrette yaşadığı şeylerdi.
Ümmi Seleme’nin  bu bir sene zarfında gözünden yaş eksik olmaz.
Bu duruma şahit olan Ümmi Seleme’nin ailesine amcaoğlu baskı yapar.Aile bu baskı karşısında Ümmi Seleme’yi serbest bırakır.
Ümmi Seleme ilk fırsatta Medine’ye eşinin yanına gitmek için çaba harcar.
Yanına aldığı oğluyla yollara düşer.
Medine yolunda Tem’im mevkiinde onları Osman b.Talha görür.
Yalnız bir kadın ve çocuğun yollarda olmasına gönlü razı olmaz
Onları Kuba’ya kadar götürür.
Yolculuk esnasında Osman b.Talha’ın hal ve tavırlarını Ümmi Seleme daha sonra şöyle anlatacaktır..
 “Önce devemizi çökertir. Bizim inmemiz için kolaylık sağlar.Daha sonra ise bizden uzaklaşarak hem bizi koruyacak hem de bizim rahat edeceğimiz bir menzilde bizi takip ederdi.”
 Bu şekilde Kuba’ya kadar yolculuk sürer.
İslam ahlakının ahlakına sahip insanlar hem iyiliklerini hem de şeraitlerinin ahkamlarını pratik hayatlarına aktararak yaşamayı bildikleri için SAHABE oldular.
 Kuba’ya  yaklaşınca “eşin bu köyde mi?” diye sorar.
             “Evet” cevabını alınca da
 “Haydi, Allah’ın bereketi ve rahmeti ile girin oraya” diyerek uzaklaşır.
          Anne ve oğulda Ebu Seleme’ye sağlıkla ve güvenle kavuşur
       Bir Müslüman kadın ıssız yollarda bırakılmamış.
İslam ahlak ve edebinin verdiği ölçüyle ailesine kavuşturulmuştur.
              İşte sahabe Osman b.Talha
Ümmi Seleme bu olay sebebiyle Osman b.Talha’yı hayatı boyunca hayırla yâd etmiştir.
       Ebu Seleme Uhud savaşında şehit oluncaya kadar eşi Ümmi Seleme ile Kuba’da yaşar
          Şahadetten sonra Ümmi Seleme iki çocuğu ile dul kalır.
      Hz. Muhammed Ümmi Seleme’ye evlilik teklif eder.
         Ümmi Seleme ona 3 mazeret sunar
                         *Kıskancım
                         *Çocuklarım size yük olur
                          *Yaşlıyım
Hz. Muhammed’in cevabı
  “Ben senden yaşlıyım. Çocukların geçimi Allah ve Resulüne ait.Kıskançlığınız içinde Allah’a dua edeceğim”
   Bu cevap Ümmi Selemeyi ikna eder.
                            Ve nikâh kıyılır. Yıl Hicri 4
                Artık Ümmi Seleme Peygamber eşidir.
         Ümmi Seleme’nin çeyizinde ise şunlar vardır.
                      2 adet el değirmeni
                       1 adet su testisi
                       1 adet çanak
                       1adet yastık
                       1adet yatak
İslam da çeyiz tartışmasına cevap İslam da çeyiz vardır.
Çeyizin içeriğin keyfiyetini ne belirleyecek tabiî ki peygamber kızları ve eşleri
           Esas çeyizin olup olmaması değil neyin olması ya da olmaması
İhtiyaç sınırlarındaki abartılarımız bizim ahiret hesabımızın da kolaylığını yada zorluğunu belirleyecek gözüküyor.
 Ümmi Selemenin kızı Zeynep süt emme döneminde olduğu için zifafa girme gecikir.
Çünkü Resulllah her geldiğinde Ümmi Seleme’yi Zeynep’i emzirirken bulur.     
                    Daha sonra Zeynep itiraf edecektir.
 Hz.Muhammed’ten utandığı için her girişinde Zeynep’i emzirdiğini Ümmi Seleme utangaç bir kadın olduğu için bu yönteme başvurduğunu söyleyecektir.               
                                          Evliliğin ileriki yıllarda
                                              Ümmi Seleme zeki ve utangaç bir kadın                   
              Bu olay 3 kere tekrar edince Yasir olayı fark eder.
                              Ve bebek için bir sütanne bulur.
                                           Bebek sütanneye teslim edilir.
                                                   Sahabeler sorun çözen adamlardır.
                           Sahabe Ammar Yasir Hz. Muhammed’in talebesi 
    Hayatlarının her döneminde zekiliği ile sorunları çözüme kavuşturan sahabeler.
Sorun çıkaran insanlar değil sorun çözen insanlar olarak Asrı saadete imza atan yetişkin bireyler
   Kadın ya da erkek hepsi problemsiz yaşam için alternatifleri olan insanlar.
  Hz.Ömer bir gün kızı Hafsa başta olmak üzere Hz.Aişe, Hz.Zeynep ve diğer hanımlarını Hz.Muhammed2i üzmemeleri konusunda paylama’ya kalkar. (Hz.Muhammed’in eşlerinden uzak kaldığı 29 gün olayı )
VE Ümmi Seleme “bak hele, hayret doğrusu sana ne oluyor ki Resullulah’la hanımları arasına giriyorsun”
          Ve Ömer bir anda geri çekilir.
              Kadın haklıdır.
           Onlar talep etmeden hakem olamaya neden kalkarsın.
                  Ömer karışamaz aile meselesine hukuk bunu gerektirir.
 Hz.Ümmi Seleme’nin zeki hal ve tavırları Hudeybi’ye antlaşması sırasında da karşımıza çıkar.
  Hudeybiye antlaşması görünüşte Müslümanların aleyhine sonuçlanmıştır.
   Bu durum Müslümanların Hz.Muhammed’e karşı tavır alacak kadar sıkıntı oluşturmuştu sahabe arasında
 Hatta Hz.Ömer her zaman ki Ömer tavrıyla Hz.Muhammed’e neden diye sormuştu.
                  “Neden bu kadar kötü şartları kabul ettik.”
         Diğer sahabeler ise sessiz bir protesto yürütüyorlardı.
Antlaşma gereği hac ya da umre için bu sene Mekke’ye girilmeyecekti. Hz.Muhammed yanında getirdikleri kurbanları kesilmesi ve traş olup ihramdan çıkılması gerektiğini sahabelere duyurduğunda sahabeler  “duymazdan gelir” bir tavır sergilediler.
Ümmi seleme’ye “şu halkı görmüyor musun emrediyorum da icabet etmiyorlar”   şeklinde bir ifade ile Ümmi Seleme ile istişare edince Ümmi Seleme
“Ya Muhammed emrini infaz mı etmek istiyorsun.O halde çık  dışarı sonrada kurbanlık develerini kesinceye ve berberini çağırıp o seni traş edinceye kadar ashabına hiçbir şey söyleme” dedi.
         Bu tavsiye  Hz.Muhammed tarafından uygulanır.
                     Tavsiyeyi veren bir kadın demez.
                                     Saçı uzun aklı kısa hiç demez.
Bu ümmetin peygamberi sözü söyleyenin cinsiyetine değil;sözün doğru yada uygulana bilirliğine bakar.
           Ya biz bu ümmetin fertleri biz nelere bakıyoruz.
                              Ve tavsiye işe yarar.
                 Tüm ashap peygambere uyma yarışına girer.
Bir yandan develer kurban edilir.Bir yandan traşlar olunur.Ve ihramdan çıkılır.
Mekke çevresi “Allahu ekber” nidalarıyla inler.
Daha Hudeybi’ye antlaşmasının üzerinden kaç gün geçmiştir ki ; Mekkelilerin yüreklerini korku kaplar .
             İnsanlar neden Allah’u ekber nidasından korkar ki.
 Teslim olanlardan olamayınca Allahu ekber nidası yüreklere korku salıyor. Hudeybiye’nin hezimet olduğu görüntüsü Ebu Selemenin zeki ve basiretli tavsiyesi ve “Allahu ekber” nidası arasında kaybolur .
         Sahabenin kalbindeki puslu hava dağılır.Güneş açar yüreklerde
Ümmi Seleme’nin pratik zekası, basireti hepimize örnektir.
   As olan zekayı basiretle birleştirip eşlere YAR olabilmektir.
Şimdiki eşler Hz.Muhammed’ten çok uzakta olsalar dahi zekâmızı ve basiretimizi onların İslam sevdalarını canlı tutma yolunda kullanan kadınlar olmak bizim cennet ekstramız olacaktır.
         Vahiy genelde Hz.Aişe’nin odasında iken gelir.
  Lakin bir defasında Tebuk seferi sonrasında Hz.Muhammed Ümmi Seleme’nin odasında iken vahiy gelir.
Sahabe Kab’ın affedilmesi ile ilgili ayetler vahiy edilmiştir.
        Ve Kab’a affedilme müjdesini Ümmi Seleme vermek ister.
                       Mescid’te olan Kab’a müjdeli haberi verir.
        Hayatın içinde yaşayan kadınlar örneğini bir daha görüyoruz.

Çevrimdışı gedai

  • Administrator
  • Kalfa
  • *
  • İleti: 4 182
  • Rep +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: PEYGAMBERE YOL GÖSTEREN KADIN
« Yanıtla #2 : 27 Aralık 2012, 09:12:28 »
Sahabenin kalbindeki puslu hava dağılır.Güneş açar yüreklerde
Ümmi Seleme’nin pratik zekası, basireti hepimize örnektir.
aciz bi kulum
anla be gülüm
Kağıdın yüzü kara, mürekkebim çileden;
 Kalemin beli kırık, halimi sorma n'olur..."
http://www.facebook.com/#!/mkalmakal